DOLAR

32,6269$% -0.52

EURO

35,0211% -0.65

STERLİN

41,4146£% -0.64

GRAM ALTIN

2.429,77%-0,62

ONS

2.316,70%-0,08

BİST100

10.471,32%0,76

İkindi Vakti a 17:09
İstanbul AÇIK 29°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a

Yan etki

ad826x90
ad826x90
ad826x90

Neredeyse iki aydır, alerjik astımın getirdiği öksürükle kendi kendime mücadele ettikten sonra, doktora gitmeye karar verdim. Hemen her yıl aynı rahatsızlığı geçirdiğim için verilecek ilaçları tahmin ediyordum. Nitekim, doğru çıktı tahminlerim. Astım rahatsızlığında kullanılan nefes inhaleri de dahil birçok ilaç içtim. İlk dozajlar öksürüğümde milim azaltma olmayınca bu kez kortizonlu bir ilaç kullandım. Sadece 5 gün. İçerken de fazla bir ‘yan’ etkisini görmedim. Ancak ilaç bittikten sonra yan etkileri çok fazla hissetmeye başladım.

ad826x90

TDK’ya göre “yan etki” tedavi için uyulanan ilacın kişide kullanım amacı dışında sebep olduğu olumsuz etki, yan tesir, olarak tanımlanıyor. Ben de iki gündür, sanki narkozun etkisinden kurtulmaya çalışıyor gibi hissediyorum. Ruhum bedenimden ayrı gibi… Hiçbir şeye odaklanamıyorum. Bir cansızlık hissi. İsteksizlik. Yolda yürüyorum ama sanki kendimi yukarıdan izliyormuş gibi bir his. Sesler ulaşıyor ama sesleri çözecek sistemimde bir arıza var. Hiçbir şey yapmak istemiyorum, uyumak belki, hiç uyanmamacasına…

Normalde ilaçların yan etkilerini, kullanmaya başladığında okumam. Çünkü okuyunca psikolojik olarak hepsini hissediyorum. O yüzden ilacı kullanmaya başladıktan sonra bende değişik haller olunca bakıyorum yan etki listesine… Yaşadıklarım bu listeye uyuyor mu diye… Bazı yan etkilerde yaygın diyor, bazısında seyrek. Ama ben genelde yüzde 80’ini yaşıyorum. Şimdi yaşadıklarım ise o biten ilaçların yan etkisi mi, yoksa son zamanlarda gündem yüzünden içime attığım sıkıntıların dışa vurumu mu bilmiyorum.

Hissediyorum vücudumda ya bir şeyler eksik, ya da fazla… Ruhum bedenime mi dar, bedenim mi ruhuma çözemiyorum. Bu uyumsuzluk devam eder mi, ilacın son etkilerini de sistemimden atınca beni rahat bırakır mı bilmiyorum. Ama böyle devam ederse kötü! Çaresiz hissetmek en kötüsü… Ne yapınca geçeceğini bilememek. İnsanın gördüklerinin, ters giden şeylerin farkına varıp çaresiz hissetmesinin de yan etkisi vardır belki; şiddet, kötülük, ayrımcılık gibi kötülüklerin yan etkisidir.  Ve o yan etki, ters giden şeyler sürdükçe geçmeyecektir. Kim bilir?

ad826x90

Comments

comments

ad826x90

ad826x90
ad826x90
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Gönderdiğiniz yorum moderasyon ekibi tarafından incelendikten sonra yayınlanacaktır.

Sıradaki haber:

Fotoğrafın götürdüğü yere git

HIZLI YORUM YAP

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.

Araç çubuğuna atla