• “Dünyayı makaraya alanların sayfası”

    Gün oldu götürdüğüm karikatürleri alıp yayınladılar, gün oldu bir masaya oturttular, çalışanları oldum o yayınların.

    Tüm Yayını Görüntüle
    Bir zamanlar Cağaloğlu denildi mi, hemen hemen bütün büyük gazetelerin yer aldığı, bunların yanı sıra kitabevleri, kırtasiyeciler, birçok yayınevi, matbaa ve mücellithane ile devamında Sirkeci’ye, Tahtakale’ye kadar uzanan kırtasiye toptancılarıyla dolu bir büyük bölgeden ve bir rüya aleminden bahsedilmiş olurdu. On dört, on beş yaşlarındaki çizerliğe hevesli ve yetenekli gençlerin rüyalarının peşinde koştuğu sokaklardı Cağaloğlu...
  • Barış Manço ile baş başa

       Ortalığı kasıp kavurduğu yıllardı Barış Manço’nun. Şarkıları dillerden düşmüyor, her şarkısı çocuk büyük demeden herkesin diline takılı kalıyordu. Televizyon programları da çok popülerdi; TRT...

    Tüm Yayını Görüntüle
       Ortalığı kasıp kavurduğu yıllardı Barış Manço’nun. Şarkıları dillerden düşmüyor, her şarkısı çocuk büyük demeden herkesin diline takılı kalıyordu. Televizyon programları da çok popülerdi; TRT 1’de yayınlanan 7’den 77’ye programı içindeki çeşitli bölümleriyle birlikte adeta bütün yaş gruplarına hitabeden bir aile, eğlence ve çocuk programıydı. Adam Olacak Çocuk, İkinci Kahvaltı, Dönence Dünya Turu gibi daha...
  • Cumhuriyet

    Herkes sırayla baş parmağını sokarak dilek diliyordu. Ben de düşünmeksizin onlara katıldım ve peşlerine takılarak aynı hareketi tekrarladım.

    Tüm Yayını Görüntüle
    O ilk hafta kapıdan içeri girdiğimde gözüm köşedeki boş koltuklara takıldı. Santrala bitişik, arkasında personel posta kutularının olduğu bu küçük alan, yerleştirilen bir kaç koltuk ile gazetenin bekleme salonu haline getirilmişti. Daha önce çeşitli sebeplerle Cumhuriyet Gazetesi’ne geliş gidişlerimde, bir kaç defa bu koltuklarda otururken rastlamıştım Berin Nadi’ye. Yüzünde mutlu bir ifadeyle etrafını seyrederken kapıdan...
  • Nee! Akbaba’da mı çizmiş?!

    Bir arkadaşımın sevdiği bir takılma biçimidir bana. Arkadaşlar arasındaki toplantılarda sohbetin en koyu olduğu bir anında birden; “Biliyor musunuz bende bir bilgi var, çok acayip!”...

    Tüm Yayını Görüntüle
    Bir arkadaşımın sevdiği bir takılma biçimidir bana. Arkadaşlar arasındaki toplantılarda sohbetin en koyu olduğu bir anında birden; “Biliyor musunuz bende bir bilgi var, çok acayip!” diye ortaya atılır, bir süre meraklı ve soran bakışların tadını çıkardıktan sonra beni işaret ederek “Adam Akbaba’da çizmiş birader!” diye bombayı kucağıma bırakırdı. Ondan sonra üzerime yönelen meraklı bakışların ve...
  • Bir zamanlar Gırgır’da

    Bu işle uğraşanlar bilir, o dönem karikatür ustaları ‘Horozlu tarama ucu’ denilen uçları kullanırlardı. Bunları edinmek de o kadar kolay değildi.

    Tüm Yayını Görüntüle
    Çok ciddi bir yasaktı. Oğuz Abi dergi yavaş yavaş oturmaya başladıktan bir zaman sonra, Türkçe’nin lastikli kelimelerinden yararlanarak bu şekilde bulunan kelime esprilerini yasaklamıştı Türkçe’de bu tip ‘Lastikli’ ya da ‘Çift anlamlı’ denilen kelimeler oldukça fazla olduğu için gerçekten de karikatür esprisi bulmaya çalışanlar için bunlar adeta sınırsız bir kaynak gibiydiler. Bazıları gerçekten de çok...
  • “Bir televizyon dizisi eksikti”

    İyi bir reytingle iyi bir kanalda iyi bir saatte yayına başlayan bu dizinin neden bu şekilde bırakıldığına hiç bir anlam verememiştik. Çok şaşırtıcı bir durumdu.

    Tüm Yayını Görüntüle
    Daha önceleri hiç çalışmadığım ve bilmediğim bir alandı. Fakat uzun zamandır ilgimi çekiyor ve ortaya konan ürünleri ilgiyle takip ediyordum. Hbr Maymun Mizah Dergisi’nde çalıştığım dönemlerdi. Derginin yayın kurulu üyelerinden Ergün Gündüz, kendisine böyle bir teklif geldiğini ve dergi çalışanlarından Zafer Temoçin ile birlikte üç kişilik bir ekip halinde bu dizinin senaryosunu yazmamızı önerince bu...
  • Polat Abi tarafından takdir edilmek

    Gırgır’ın ve Fırt’ın neredeyse bütün yükünü taşıdığı dönemlerdi. Sessizce köşedeki masasında bütün ağırlığıyla oturur, elinden düşürmediği sigarası ve çayıyla etrafında olup bitenlerle hiç ilgilenmiyormuş gibi...

    Tüm Yayını Görüntüle
    Gırgır’ın ve Fırt’ın neredeyse bütün yükünü taşıdığı dönemlerdi. Sessizce köşedeki masasında bütün ağırlığıyla oturur, elinden düşürmediği sigarası ve çayıyla etrafında olup bitenlerle hiç ilgilenmiyormuş gibi görünerek işini yapardı. Bazen yan masadaki İsmet Abi ile olası kapak ve karikatürlerle ilgili bir iki lakırdı eder, akşam olunca da hemen hemen aynı saatlerde paltosunu giyer giderdi. Oğuz Abi...
  • Fırt’ta ilk gün

    Bu otelde kalan turistler çok rahat tavırlar sergiler, pencerelerin perdelerini falan hiç kapatmazlardı. O akşam da böyle bir şov vardı yani yan binada.

    Tüm Yayını Görüntüle
    O hafta çarşamba günü karikatürlerime bakıp bazılarını aldıktan sonra “Bu cumartesi Fırt’a git başla, Tekin’e benim gönderdiğimi söylersin” dedi. Belli bir süre arka sayfada çizdikten sonra çizgilerim artık Avni’nin altındaki yarım sayfada, Hasbi’nin yanındaki dar sütunda ve derginin içindeki diğer yerlerde yayınlanıyordu. Oğuz Abi şimdi de Fırt’ta kadroya alındığımı müjdeliyordu bana. Tekin Abi ile daha...
Yazı Formatı Seçiniz
Kişisel Test
Kişiliğe dair bir şey ortaya çıkarmayı amaçlayan sorular dizisi
Basit Test
Bilgiyi kontrol etmek isteyen doğru ve yanlış cevaplı sorular dizisi
Anket
Karar vermek veya görüş belirlemek için oylama yapmak
Serbest Yazı
Yazılarınıza Görseller Bağlantılar Ekleyebilirsiniz
Liste
Klasik İnternet Listeleri
Geri Sayım Listesi
Klasik İnternet Geri Sayım Listeleri
Açık Liste
Kendi öğenizi gönderin ve en iyi sunum için oy verin
Oylanabilir Liste
En iyi liste öğesine karar vermek için yukarı veya aşağı basın
Fotoyla Anlatım
Kendi resimlerinizi yükleyin ve birşeyler anlatın
Video
Youtube and Vimeo Embeds
Ses
Soundcloud veya Mixcloud İçerikleri
Görsel
Fotoğraf veya GIF
GIF
GIF Formatı